Facebook dla gabinetów – jak prowadzić komunikację?


Facebook to niewątpliwie jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań w kwestii promocji swojej działalności, w tym przypadku, w kwestii branży beauty. W jaki sposób się wyróżnić na tle ogromnej ilości konkurencyjnych firm? Jak uzyskać najlepsze wyniki, które da się zmierzyć? W jaki sposób prowadzić komunikację? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w poniższym artykule.

Zacznijmy od zdefiniowania jaki profil prowadzimy i co chcemy dzięki niemu osiągnąć. Tworząc profil na Facebook, musimy dokładnie określić jakiego rodzaju biznes prowadzimy.

Dlaczego jest to takie ważne? Dlatego, że algorytm Facebook na podstawie tej informacji poleca Twój profil osobom, które okazały zainteresowanie tym tematem. Dzięki temu grupa fanów, która będzie się gromadzić na twoim fanpage, będzie o wiele bardziej precyzyjna i efektywna.

Jeżeli macie już stworzony profil, to nie martwcie się – to zawsze można poprawić w sekcji informacje na waszej stronie.ile w ostatnim czasie pojawiło się różnorodnych materiałów wideo na Facebook? Użytkownicy starają się przekształcić nawet zwyczajne obrazki w krótkie animacje.

Jest to związane z tym, iż zasięg organiczny takich postów jest o wiele większy, niż zdjęć lub postów tekstowych. Jakie filmy może nagrywać gabinet zabiegów estetycznych? Oto kilka pomysłów, które możesz śmiało wykorzystać 🙂

Postawmy się na miejscu klienta zamiast usługodawcy. Co ciebie interesuje, gdy wybierasz się do fryzjera albo szukasz warsztatu samochodowego? Efekty!

Dlatego przekształcenie pewnej części postów zdjęciowych przed/po w format video może nieco zwiększyć Twój zasięg.

Jak to zrobić? Najbardziej oczywistym sposobem jest nagrania filmu przed i nagranie filmu po, ale co zrobić, gdy takich filmów brak?

Wystarczy dodać animowaną naklejkę na zdjęcie przed i po a format tego pliku automatycznie zmieni się na film. To tylko jeden ze sposobów. Jeżeli chcesz poznać więcej możliwości do edycji zdjęć lub video,  daj nam znać w komentarzach – stworzymy kolejny wpis na ten temat.

Każdy profil może mieć swój przycisk call to action, przykładowo: wyślij wiadomość, zarezerwuj, oglądaj film itd. Zastanów się, jaki najbardziej odpowiada twojemu profilowi, gdyż może to o wiele bardziej zachęcić Twoich klientów do skontaktowania się z Tobą, lub podjęcia innej interakcji.

Celem naszej obecności na portalach społecznościowych jest zachęcenie użytkowników do wejścia w kontakt z nami i pozostanie na dłużej.

Grupy 

Do ilu grup na  Facebook’u należysz? Pewnie do wielu. Grupa na Facebook’u pozwala na bardziej bezpośrednią interakcję zarówno pomiędzy administratorem a użytkownikiem, jak i tylko pomiędzy użytkownikami.

Czy twój profil wymaga grupy? Jeżeli masz się czym dzielić ze swoimi klientami oprócz standardowych postów na facebook’u, to owszem, TAK, warto stworzyć grupę.  Możesz w niej dzielić się poradami pielęgnacyjnymi, kontaktować się i wspierać klientów po zabiegach, informować o zmianach.

Grupa jest o tyle fajnym narzędziem, iż po wrzuceniu jakiegokolwiek posta na grupie, każdy zapisany użytkownik dostaje powiadomienie. Co za tym idzie? Gwarantowany jest o wiele większy zasięg informacji, którą chcesz przekazać. O to chodzi w budowaniu marki na Facebook’u. Większe organiczne dotarcie do użytkowników, które będzie skutkować organicznym zaangażowaniem w Twoją markę.

Płatne reklamy na Facebooku.

Płatne reklamy na Facebooku to kolejny krok, którego musisz się podjąć. Nie przestrasz się, reklamowanie się na Facebooku wcale nie jest takie drogie, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Nawet minimalny budżet na kampanie reklamowe, skierowane na osobę lubiące Twój profil (i ich znajomych), pozwolą bardzo podnieść wyniki zasięgu twojego profilu. Pamiętaj, że gabinet to jednak biznes miejscowy, więc targetuj swoje reklamy na grupę osób mieszkających w twojej okolicy, mieście.

Wyniki takich reklam będą o wiele bardziej przekładać się na konwersje offline niż targetowanie globalne na kraj lub województwo.

Mały trick podczas wybierania lokalizacji 🙂 Czy wiesz, że możesz ztargetować reklamę w promieniu jednego kilometra danej ulicy, bazując na kodzie pocztowym lub dokładnym adresie? No to już wiesz – poniżej zobacz, jak możesz to zrobić. Dzięki temu sposobowi targetowanie reklam zrobi się o wiele bardziej precyzyjne.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas prowadzenia profilu na Facebooku? Na różnice pomiędzy stacjonarnym wyświetleniem, czyli na komputerze a wyświetleniem na urządzeniach mobilnych.

Oto wymiary, które możesz zastosować, przy projektowaniu tła dla twojego fanpage.

 

Dlaczego to jest takie ważne? Dlatego, iż niechlujny profil sprawia wrażenie takiego, którym nawet sam właściciel się nie przejmuję. To dlaczego użytkownicy mają zwrócić na niego uwagę, a co za tym idzie, uwagę na twój biznes?

Media społecznościowe to Twoja wizytówka. Nawet po wpisaniu w wyszukiwarce google nazwy jakiegokolwiek salonu, to jedną z pierwszych pozycji będzie link na Twój profil na Facebooku, a następnie strony internetowe i inne wzmianki w sieci. Pamiętaj, że nawet ocena, recenzje z Facebooka pokazują się często obok ocen w Google lub innych rankingach internetowych, w wizytówce google.

Kolejnym krokiem, który na pewno przyciągnie uwagę twoich klientów to spójność. Nie chodzi o to, żeby robić komputerowe grafiki lub wszędzie umieszczać logo. Oto przykład feedu, który wygląda spójnie dzięki wykorzystaniu tego samego filtru do zdjęć, a następny zrzut jest przykładem różnorodności światła i kolorów.

Pierwsze zdanie, które jest dostępne w regulaminie Facebook, brzmi następująco

“Facebook tworzy technologie i usługi, które umożliwiają użytkownikom nawiązywanie kontaktów, budowanie społeczności oraz rozwijanie działalności”.

Dlaczego to jest takie ważne? Dlatego, iż właśnie bazując na tych trzech filarach: kontakt, społeczność, rozwój  możemy zbudować swoją komunikację z użytkownikami tego portalu. Zastanów się, jakie praktyki innych firm (niekoniecznie z branży) najbardziej Cię irytują podczas próby kontaktu z Tobą.

Zakładamy, że nachalność, zbyt duża częstotliwość drażni każdego, dlatego zastanów się, jaką ilość contentu jesteś w stanie wyprodukować i jaka jest ci potrzebna. Aczkolwiek nie ograniczaj siebie specjalnie. Jeżeli masz coś do powiedzenia/przekazania – przekaż.

Oprócz ilości wpisów i postów zastanów się, czy jesteś w stanie robić to regularnie? To tak naprawdę jest jednym z kluczowych elementów. Regularność postowania jest kluczem do sukcesu Twojego profilu.

Dzięki wewnętrznej funkcjonalności jesteśmy w stanie zaplanować posty na Facebooku nawet na rok do przodu, więc z regularnością nie musi być problemu. Algorytm Facebooka zwraca uwagę na częstotliwość postownia na poszczególnych fanpage’ach, dlatego te, które niezbyt często okazują aktywność na swoich stronach, mogą nieco stracić w wewnętrznym rankingu algorytmu.

Czy warto zapraszać znajomych lub osobę niezbyt zainteresowane Twoją  działalnością do polubienia twojego profilu? Nie warto.

Owszem, na samym początku pozwoli to nieco zwiększyć liczby polubień i fanpage może wydawać się nieco bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów, aczkolwiek jeżeli planujesz rozszerzać działalność i tworzyć reklamy na podstawie grup docelowych, tak zwanych look a like (czyli osoby podobne do osób, które już polubili twój profil, lub weszli w interakcję z twoją stroną internetową), to osoby, które polubiły Twój profil, ale nie są zbyt zainteresowane Twoim kierunkiem działalności, mogą okazać się mało efektywne.

Nad czym jeszcze warto zastanowić się podczas prowadzenia profilu na Facebooku?

Rodzaj komunikatów, które wypuszczasz w świat. Facebook cały czas walczy o to, aby czas spędzony, na ich portalu był cenny dla użytkowników. To też jest powodem spadów w zasięgach organicznych, gdyż tylko cenny i bardzo dobrze skonstruowany pod konkretnego użytkownika przekaz będzie do niego docierać.

Podziel się z nami Swoimi “sztuczkami” i super praktykami prowadzenia mediów społecznościowych w komentarzach 🙂

Zespół Dermatic