Instagram dla gabinetów estetycznych – wskazówki.


Kolejnym narzędziem, wykorzystywanym w swojej praktyce przez gabinety zabiegów estetycznych i kosmetologii w swojej praktyce jest oczywiście wszystkimi lubiany i wszystkim znany Instagram. Instagram to serwis do dzielenia się materiałami foto i video.

Aplikacja umożliwia również edytowanie filmików i zdjęć, ale oprócz tego użytkownicy mają możliwość udostępniania tych materiałów na różnych portalach społecznościowych.

Kiedyś, instagram kojarzył się z jedzeniem i selfie. Obecnie jest to jedna z największych platform do rozwijania swojego biznesu i coraz więcej firm decydują się na pojawienie się w tej sieci społecznościowej ze swoją ofertą.

Zasady społeczności portalu Instagram rozpoczynają się w taki sposób:

“Chcemy, aby Instagram nadal był wiarygodnym i bezpiecznym miejscem, w którym ludzie mogą szukać inspiracji i wyrażać siebie. Pomóż nam rozwijać tę społeczność”.

Jakiś czas temu pojawiły się newsy, że Instagram ukryje ilość like’ów. Związane jest to z tym, iż użytkownicy za bardzo się skupiali na liczbach, a nie na contencie.

Instagram postanowił zaingerować w to. Zobaczcie sami, które zdjęcie lub post wam podoba się bardziej? Ten po lewej czy po prawej? Pozwolimy sobie założyć że te żywe, pełne kolorów.

Żywe zdjęcie sprawia – iż nieco bardziej skupiać swoją uwagę na nim i  wywołuje jakieś inne emocje, w porównaniu z tym drugim zdjęciem.

Dlaczego jest żywe? Dlatego że jest dobrze podświetlone, perspektywa również pokazuje atuty przeprowadzonej pracy.

Oto kilka wskazówek, które możesz wykorzystać podczas robienia zdjęć:

  • zainwestuj w lampę „ring” która będzie ładnie i równomiernie oświetlać twarz
  • wybierz kontrastowe tło do zdjęć
  • rób zdjęcia przed i po w podobnej perspektywie, gdyż róznice mogą spowodować, iż zdjęcia przez klientów będą odbierane jako przekłamane
  • korzystaj z produktów nabłyszczających i nawilżających jeżeli robimy zdjęcia ust
  • postaraj się ustawić klienta tak, aby głowa była nie za nisko i nie za wysoko
  • jeżeli robisz zdjęcia aparatem profesjonalnym, zobacz, w jaki sposób na zdjęcie wpływa prawidłowy wybór obiektywu
  • jeżeli robisz zdjęcie aparatem z telefonu, zobacz jakie programy pomogą Ci podczas edycji i dostosowania materiałów do publikacji

I oto nasza porada numer jeden – instagram to treść – spędź trochę czasu nad tworzeniem zdjęć 🙂

 

     

Czy cały kontent ma być profesjonalny? Nie. Dla “live” contentu możecie wykorzystywać Instagram Stories, funkcja, która pozwala na udostępnianie materiałów na bieżąco.

Relacje będą dostępne tylko przez następne 24 godziny od momentu publikacji.

Instagram stories również daje użytkownikom mnóstwo innych możliwości:

  • zadawania pytań
  • robienie Quizów
  • wstawianie GIFów
  • edycję zdjęć i filmów
  • dołączanie linków
  • inne różne interakcje, które możesz zaproponować swoim obserwującym

Tutaj mamy już do czynienia z tak zwanymi call to action, z których warto na bieżąco korzystać. Dlaczego to jest ważne? Tylko i wyłącznie dlatego, iż angażujemy obserwujących w nasz kontent. A zaangażowanie obserwatorów jest kluczowe dla biznesu.

Pisaliśmy już o tym w poprzednim artykule, ale powróćmy do tego. Nadaj swojemu Instagramowi osobowość. Niech ludzie wiedzą, kto stoi za tworzeniem i prowadzeniem tego biznesu.

Tak zwane zaplecze jest niezwykle angażujące i ważne. Wiodące specjaliście w dziedzinie marketingu Social Mediów podkreślają to od dłuższego czasu.

Zrób relacje ze szkolenia, z prezentacji nowości w gabinecie, z pojawienia się nowej farby do włosów lub konferencji branżowej. Pokazuj swoim klientom, że się ciągle uczysz, podnosisz swoje kwalifikacje, interesujesz się nowościami.

Instagram stories do tego na pewno świetnie się nadaje, jednak częściowo także materiały tego typu możesz umieścić w feedzie.

Pamiętaj iż najważniejsze momenty i wspomnienia w stories możesz zapisać na swoim profilu. Zapisane materiały można nazywać i dzielić, będą one na stałe dostępne na twoim profilu, przykładowo na szkolenia, zabiegi, przed i po itd.

Zdjęcia i filmy przed i po są najbardziej angażująca treścią, jakiej oczekują przyszli i obecni klienci. Oddając się w ręce specjalistów w dziedzinie zabiegów estetycznych, oczekują znacznych zmian w swoim wyglądzie, a takie zdjęcia zapewnią im i pomogą  określić, czego mogą się spodziewać.

Przejdźmy do konkretnych wskazówek, jak prowadzić instagram salonu/gabinetu/kliniki w branży beauty.

  1. Content – zdjęcia prac/opisy/metamorfozy/zaprezentowanie możliwości

Tak jak już wspominaliśmy zdjęcia przed i po lub te, które podkreślają metamorfozę i przemianę twoich klientów i klientek, są właśnie tym, na co czekają użytkownicy. Zaprezentuj proces tworzenia, atmosferę w salonie, rezultat oraz kosmetyki, na których pracujesz. To wszystko jest niezmiernie ważne dla użytkownika. Pamiętamy, aby to były nie tylko zdjęcia.

Największe Instagramowe salony wrzucają  około 300 jednostek dla publikacji w stories oraz 90-100 zdjęć/filmów dla feed’u.

Reklama i KPI. Czy liczba followersów jest ważna? Często jak największa liczba osób obserwujących jest jedynym celem na instagramie, ale czy to się przekłada na wynik? Nie koniecznie. O wiele bardziej interesującym rozwiązaniem jest liczba przekierowań z profilu na IG na strony docelowe na przykład formularz dla rezerwacji wizyty.

Czy warto kupować obserwujących? Nie warto. Jeżeli liczba obserwujących nie będzie w żaden sposób przekładać się na zaangażowanie pod postami ,to będzie wyglądać to podejrzanie. Dlatego lepiej targetować reklamy na Instagramie na osoby zainteresowane i w taki sposób uzyskiwać większe zasięgi i wyniki statystyczne. Jeżeli chodzi o reklamy to zalecany do korzystania z Menedżera reklam Facebook, skąd bezpośrednio możesz ustawiać na bieżąco promocje. Menager daje nieco więcej możliwości targetowania niż bezpośrednie ustawianie promocji na IG.

2. Uroda/Beauty – chce też tak wyglądać!

Zadaj sobie pytanie, po co klienci do mnie przychodzą? Dlatego, żeby wyglądać lepiej! Twoim zadaniem jest dać im do zrozumienia, że zagwarantujesz im satysfakcjonujący efekt.

Prowadząc swój instagram, pamiętaj, że pracujesz w branży beauty, więc może nie koniecznie warto wrzucać step by step implantacji nici haczykowych w warunkach sali operacyjnej. Musimy zagwarantować, że trafiając do nas, nic im nie grozi, a atmosfera beauty w twoim feedzie tylko wesprze ten przekaz.

  1. INSPIRACJA.
    Oglądając Vogue czy Harper’s Bazaar chcemy się zainspirować. Nawet jeżeli nie mamy takiego celu, wychodzi to samoistnie. Zainspiruj i zmotywuj swoich klientów do zmian!
  2. RELACJA.
    Tak jak wspominaliśmy relacjonowanie z różnych konferencji, szkoleń, kursów targów buduje twój autorytet w oczach pacjentów. Chętniej ktoś zgłosi się do ciebie na zabieg, gdy zobaczy, że jesteś na bieżąco i zwiększasz swoje kwalifikacje dla nich, starając się, aby czuli się i wyglądali jak najlepiej.
  3. ZESPÓŁ.
    Produkcja contentu wymaga dużo czasu i zaangażowania ze strony pracowników lub właścicieli. Oprócz tego, że jest to czasochłonne, to warto również wyznaczyć jakiś budżet na produkcję zdjęć i wideo. Zapewne jesteś w stanie zrobić to Sam/Sama, ale nie rezygnuj, nie widząc natychmiastowych efektów. Musisz przestrzegać wyznaczonego harmonogramu działań, który na pewno przyniesie efekty.

Bonusem tego artykułu będzie kilka wskazówek jakie programy, jakie narzędzia warto sprawdzić i używać, aby być na czasie.

Facebook creator jest narzędziem Facebooka (oficjalne), które pozwala na planowanie postów zarówno na IG, jak i FB na jakiś czas do przodu. Jeżeli masz komunikaty, które chciałbyś przekazać i są one na przykład cykliczne – zaplanuj to. Odejmie ci to pracy w przyszłości.

Do tworzenia kolaży i obrabiania zdjęć polecamy te programy.

  • VSCO
  • OVER
  • Layout
  • Snapseed
  • Unfold

 

Zespół Dermatic